Gwarancja

Żywotność implantów nie jest ograniczona czasowo. Implant, tak jak naturalny ząb, otoczony jest dziąsłem, które chroni je przed infekcjami. Jeżeli implanty narażone są na działanie bakterii znajdujących się w osadach i w płytce nazębnej, powstaje stan zapalny otaczającego implant dziąsła. Chroniczny stan zapalny spowodowany przez osad na zębach lub implantach prowadzi do zaniku kości i utraty zębów/implantów. Dlatego po sukcesie zabiegu implantacji pozostaje nam wraz z Pacjentem dbanie o jak najdłuższe utrzymanie efektów naszej pracy. Nowe zęby zamocowane na implantach będą długowieczne tylko u tych Pacjentów, którzy utrzymują wzorową higienę jamy ustnej. Zaniedbania higieniczne mogą prowadzić do zapalenia kości i odrzutu implantu. Aby pozbyć się trudnych do usunięcia osadów Pacjent powinien minimum dwa razy w roku czyścić swoje implanty i zęby w gabinecie stomatologicznym.

Tak więc na Pacjenta nakłada się też obowiązki. Musi on zobowiązać się na piśmie do przestrzegania higieny jamy ustnej i terminów wizyt kontrolnych, podczas których lekarz kontroluje stan tkanek wokół implantów, sprawdza, czy nie pojawiły się przeciążenia na koronie implantu, czy nie pojawiły się oznaki parafunkcji etc. Raz na jakiś czas wykonuje się również zdjęcie RTG. Jeśli implant zdezintegrował się bez winy Pacjenta wszczepiany jest nowy implant nieodpłatnie w ramach „gwarancji”. Jeśli natomiast Pacjent zlekceważył umowę to rękojmia przestaje obowiązywać.