Leczenie chorób przyzębia

W naszej klinice stomatologicznej zajmujemy się periodontologią, czyli leczeniem chorób przyzębia. Najczęściej występującą z nich jest paradontoza, nazywana także zapaleniem przyzębia. To powszechna dolegliwość, która może rozwijać się przez dłuższy czas bez widocznych objawów. Rozpoczyna się od zapalenia dziąseł. Jeśli nie zostanie ono wyleczone, może przenieść się na tkanki utrzymujące zęby oraz otaczającą je kość. Zlekceważona parodontoza może doprowadzić nawet do utraty zębów, dlatego warto zgłosić się na wizytę do naszej kliniki stomatologicznej w Krakowie. Lekarz przeprowadzi pogłębioną diagnostykę, która pozwoli ocenić występowanie paradontozy oraz stopień zmian.

Jak leczymy paradontozę?

Leczeniem parodontozy zajmuje się stomatolog periodontolog. Rozpoczyna się ono od diagnozy. Jeśli lekarz stwierdzi, że zapalenie przyzębia znajduje się dopiero w początkowym stadium, zwykle wykonuje kiretaż, czyli dokładne oczyszczenie korzenia zęba i kieszonki dziąsłowej z płytki nazębnej i kamienia nazębnego. W przypadku recesji dziąseł i odsłonięcia szyjek zębowych konieczna może być gingiwektomia lub gingiwoplastyka. Oba zabiegi mają na celu odtworzenie poprawnego wyglądu dziąseł. Stomatolog wydłuża korony oraz likwiduje zbędne, nadmiernie przerośnięte fragmenty dziąseł.

W przypadku silnie rozwiniętej paradontozy konieczna jest interwencja chirurga stomatologicznego. Wykonuje on operację płatową, która polega na oczyszczeniu kości i usunięciu ognisk zapalnych oraz odbudowaniu utraconych tkanek. W niektórych sytuacjach poza leczeniem periodontologicznym niezbędne może okazać się klasyczne leczenie stomatologiczne, takie jak usunięcie próchnicy, leczenie kanałowe lub ekstrakcja zębów, które nie nadają się do leczenia. Jeśli Twoje dziąsła są nadwrażliwe lub krwawią albo odczuwasz ból podczas jedzenia czy mycia zębów, zgłoś się do naszej kliniki, a zatrzymamy rozwój choroby i uratujemy Twoje zęby.