Czy są jakieś choroby, które uniemożliwiają wszczepienie implantu?

Właściwie nie. Jeżeli chorujesz na takie schorzenia jak: choroba układu krążenia, uszkodzenie nerki lub jeśli posiadasz tendencje do krwotoków czy masz uszkodzony system immunologiczny, powinieneś zawsze powiedzieć o tym swojemu lekarzowi. W niektórych przypadkach efekty uboczne działania leków mogą wpływać na proces gojenia, dlatego też już podczas pierwszej konsultacji lekarz powinien być poinformowany o wszystkich regularnie przyjmowanych przez Ciebie lekach. Dzięki temu przedstawi Ci informacje na temat wszystkich możliwych opcji leczenia i pomoże podjąć właściwą decyzję.

Czy mogę mieć wszczepiony implant jeżeli choruję na cukrzycę?

Tak, jednak twoja choroba musi być dokładnie kontrolowana. Niekontrolowana lub nie leczona cukrzyca może z przyczyn metabolicznych niekorzystnie wpływać na proces gojenia. W razie jakichkolwiek wątpliwości skonsultujemy się z Twoim lekarzem diabetologiem.

Czy jest możliwe aby być uczulonym na implanty?

Implanty zębowe są dostępne na rynku od ponad 40 lat. Od tego momentu nie zarejestrowano żadnego przypadku uczulenia na tytanowe implanty. Tytan nie posiada żadnych składników mogących wywołać alergię i jest całkowicie neutralny w organizmie. Z materiałów używanych na korony i mosty największą zgodność z organizmem wykazują materiały ceramiczne. Ryzyko wystąpienia alergii zmienia się jednak w przypadku metali i plastiku. Pozwól nam doradzić Ci jaki materiał jest dla Ciebie najlepszy.

Czy implanty mogą być przeciwwskazaniem do wykonania rezonansu magnetycznego?

Nie. Implanty wykonane są z tytanu, który jest paramagnetykiem, a więc metalem słabo przyciąganym przez magnez, a zatem nie stanowią przeciwwskazania do badania za pomocą rezonansu magnetycznego. Ważne jest w takim przypadku, aby również elementy protetyczne umieszczone na implantach były wykonane z użyciem tytanu lub ceramiki.

Czy istnieją różnice w jakości pomiędzy implantami?

Podobnie jak w przypadku innych produktów wyróżniamy bardzo wysokiej jakości implanty i modele niższej jakości. Istnieją na przykład różnice w kształcie implantów, a w szczególności w rodzaju powierzchni. Podczas wizyty konsultacyjnej możesz dowiedzieć się na temat właściwości implantów, których używamy w naszej Klinice oraz na temat doświadczeń i obserwacji a także długoterminowej dostępności elementów wymiennych, na wypadek gdyby Twoja proteza miałaby być w przyszłości odnawiana.

Potrzebuję jedynie kilku implantów, ale chciałbym także aby wszystkie moje zęby były bielsze i wyglądały bardziej atrakcyjnie. Co w takim przypadku?
Możemy wybielić ciemniejsze zęby. Nieatrakcyjnie wyglądające zęby przednie mogą zostać pokryte licówkami. Korony na implantach mogą być jaśniejsze od początku oraz ich kształt może być odpowiednio zmodyfikowany. Pomożemy Ci znaleźć odpowiednie rozwiązanie niemal każdego problemu.

Czy wszczepienie implantu jest naprawdę procedurą jednodniową?

Tak. Może wprowadzić wiele implantów podczas jednej wizyty. Zabieg jest przeprowadzany sprawnie i bezboleśnie.

Czy po zabiegu będę odczuwać ból?

W pierwszych kilku dniach po zabiegu dziąsła mogą być bardziej wrażliwe, ale nie będą już krwawić. Przez krótki czas, nieprzyjemne uczucie może powodować jedynie lekka opuchlizna policzka. Jednak większość pacjentów nie potrzebuje następnego dnia nawet środka przeciwbólowego i może wrócić do normalnego życia. Jest to oczywiście zależne od osobniczych skłonności i rozległości zabiegu.

W jaki sposób powinienem dbać o zęby na implantach?

Zęby oparte na implantach nie tylko wyglądają jak naturalne zęby, ale mogą być również w prosty sposób czyszczone za pomocą szczoteczki do zębów – włączając w to szczoteczkę elektryczną – oraz pasty. Podczas czyszczenia należy zwrócić szczególną uwagę na okolice pomiędzy zębami a dziąsłem. Obszary te są kolonizowane przez bakterie, które atakując dziąsła po pewnym czasie mogą również zaatakować kość wokół implantu. Można temu zapobiec używając nici dentystycznej, małych szczoteczek czyszczących przestrzenie między zębami lub irygatora. Dodatkowo, w regularnych odstępach czasu – co 3-6 miesięcy należy zgłaszać się na wizyty kontrolne i profesjonalne oczyszczanie zębów. Pozwoli to na usunięcie osadu nazębnego i Twoje zęby będą znów wyglądać jak nowe!!!