Na czym polega problem przeskakującej żuchwy?

żuchwa

Przeskakująca żuchwa to uciążliwy problem. Często występuje razem z innymi objawami, takimi jak ból głowy, znacznie obniżając jakość życia. Jakie mogą być przyczyny przeskakującej żuchwy i jak leczyć tę dolegliwość?

Przyczyny przeskakującej żuchwy

Przeskakująca żuchwa świadczy o nieprawidłowościach w działaniu stawu skroniowo-żuchwowego. Łączy on żuchwę z czaszką i jest powiązany z wieloma mięśniami, więzadłami, nerwami i naczyniami krwionośnymi. Istnieje wiele potencjalnych przyczyn przeskakującej żuchwy. Do najczęściej występujących z nich należą:

• wady zgryzu,
  • braki w uzębieniu,
  • zgrzytanie zębami (bruksizm),
  • zaciskanie zębów,
  • stan zapalny błony maziowej stawu lub torebki stawowej,
  • powikłania po urazach szczęki,
  • nadmierne żucie gumy,
  • przewlekły stres.

Początkowo przeskakująca żuchwa jest zazwyczaj niewielkim problemem. Uczucie strzykania czy chrupania, które pojawia się podczas otwierania ust przy mówieniu, jedzeniu czy ziewaniu, nie jest bolesne. Z czasem może pojawić się jednak silny ból, o tępym, piekącym, pulsującym charakterze.

Leczenie przeskakującej żuchwy

Przeskakującą żuchwę można, a nawet powinno się leczyć. W tym celu zgłoś się do gabinetu dentystycznego. Leczenie przeskakującej żuchwy w Krakowie możliwe jest na przykład w naszej klinice stomatologicznej. Lekarz stomatolog przeprowadzi oględziny Twojej jamy ustnej, wykona niezbędne badania rentgenowskie i przeanalizuje ich wyniki, po czym postawi diagnozę.

Jeżeli stwierdzi, że przyczyną problemu jest wada zgryzu, skieruje Cię do ortodonty. Jeśli kłopot wynika z braków w uzębieniu, zaleci wizytę u protetyka. Gdy okaże się, że problem wynika z niewłaściwych nawyków, pomoże Ci się ich pozbyć. A co, jeśli źródłem kłopotów z przeskakującą żuchwą okaże się stres? W takiej sytuacji lekarz stomatolog pokaże Ci sprawdzone techniki relaksacyjne i zaleci wizytę u psychologa w celu przepracowania z nim prawdziwej przyczyny problemu.