Jak wygląda zabieg wszczepienia implantu zębowego?

implanty

Braki w uzębieniu odbierają Ci pewność siebie i swobodę w uśmiechaniu się? Rozwiązaniem Twojego problemu mogą być implanty zębowe. Jak przebiega zabieg ich wszczepienia?

Czym jest implant zębowy?

Implant zębowy jest biokompatybilną (zgodną z tkankami organizmu), najczęściej tytanową śrubą wkręcaną do kości. Jej zadaniem jest zastąpienie korzenia zęba – stanowi ona filar dla przyszłej korony protetycznej. Implanty mogą być stosowane w wypadku braku pojedynczego zęba, kilku zębów oraz całkowitego bezzębia. Oto najważniejsze zalety implantów:

• nie wymagają szlifowania własnych zębów, co jest konieczne w przypadku mostów;
  • zapobiegają ubytkowi tkanki kostnej (co ma miejsce po usunięciu lub utracie zęba);
  • są trwałym uzupełnieniem, dzięki czemu mogą służyć pacjentowi całe życie;
  • zapewniają piękny uśmiech.

Przebieg zabiegu wszczepienia implantu zębowego

Zabieg wszczepienia implantu zębowego przebiega w kilku etapach. Na początku zespół lekarzy dentystów analizuje warunki w jamie ustnej Pacjenta i tworzy najskuteczniejszy plan leczenia. Następnie lekarz implantolog wprowadza implant do kości. Jest to zabieg wykonywany najczęściej w znieczuleniu miejscowym, ale może być również przeprowadzony w sedacji (czyli dożylnym podaniu leków przeciwbólowych i uspokajających), dzięki czemu jest całkowicie bezbolesny.

Po okresie 1-2 tygodni usuwane są szwy, a po około 3 miesiącach od zabiegu implant jest zintegrowany z kością i można na nim osadzić nowe zęby, które całkowicie spełniają swoją funkcję. W pewnych sytuacjach stosuje się implanty w jeden dzień, czyli z natychmiastowym obciążeniem – korony przykręcane są do implantów od razu po wprowadzeniu ich do kości. Dzięki temu Pacjent opuszcza klinikę z nowymi zębami już po jednej wizycie.

Zastanawiasz się nad wszczepieniem implantów? Zgłoś się do naszej kliniki. Dzięki współpracy zespołu naszych specjalistów będziesz wkrótce cieszyć się olśniewającym uśmiechem.