Jak poradzić sobie z brakiem zęba?

implant

Utrata jednego zęba może wydawać się drobnym problemem. W końcu nadal mamy kilkadziesiąt innych zębów, prawda? Nic bardziej mylnego. Nawet brak jednego zęba może skutkować szeregiem problemów w obrębie jamy ustnej. Mowa tu między innymi o narażeniu pozostałych zębów znajdujących się w łuku na rozchwianie, ryzyku powstawania diastem, kłopotach z przeżuwaniem czy bólach głowy. Z tego względu brakujący ząb warto jak najszybciej uzupełnić. Jak można to zrobić?

Brak jednego zęba – implanty

Najlepszą metodą uzupełniania pojedynczych braków zębowych są obecnie implanty. To tytanowe śruby, które wszczepia się chirurgicznie w kość szczęki, pod powierzchnią dziąsła. Następnie osadza się na nich uzupełnienie protetyczne w postaci korony dopasowanej do pozostałych zębów. Implanty mają wiele zalet: wyglądają jak zęby własne pacjenta, pozwalają zachować naturalny wygląd twarzy oraz są bardzo trwałe, dzięki czemu są w stanie spełniać swoją funkcję przez wiele lat. Poza tym ich stosowanie nie wymaga szlifowania zdrowych zębów. W naszej klinice możesz zdecydować się na implanty w jeden dzień. Dzięki temu zyskasz nowy ząb w bardzo krótkim czasie.

Brak kilku zębów – most protetyczny

W przypadku kilku braków zębowych koszt wszczepienia implantów okazuje się dla wielu osób zbyt wysoki. Alternatywnym rozwiązaniem jest zastosowanie mostu protetycznego. To uzupełnienie pozwalające odtworzyć brakujące zęby pacjenta, które osadzane jest na zdrowych zębach po ich wcześniejszym oszlifowaniu. W odróżnieniu od protezy most jest na stałe umieszczony w jamie ustnej pacjenta. Za jego pomocą można uzupełnić jeden lub kilka brakujących zębów. Most protetyczny można jednak założyć tylko w sytuacji, gdy po obu stronach ma podparcie w postaci zdrowych zębów pacjenta. W innym przypadku wymagane jest zastosowanie protezy lub wszczepienie implantów.