Czy da się wszczepić implanty zębowe w jeden dzień?

implanty

Implanty zębowe są najlepszą metodą odbudowy uzębienia. Odtwarzają pierwotne warunki panujące w jamie ustnej i do złudzenia przypominają naturalne zęby. Jednym z najczęstszych pytań, jakie zadają pacjenci odwiedzający naszą klinikę, jest to, czy da się wszczepić implanty zębowe w jeden dzień. Czy taka procedura jest bezpieczna i skuteczna? Odpowiadamy na te pytania w poniższym wpisie.

Na czym polega zabieg wszczepienia implantów w jeden dzień?

Wszczepienie implantów w jeden dzień, nazywane także implantacją natychmiastową, to nowoczesny sposób odbudowy zębów. Polega na umieszczeniu implantu w kości i wykonaniu na nim uzupełnienia protetycznego, na przykład korony, na tej samej wizycie. Zabieg wszczepienia implantów w jeden dzień poprzedza konsultacja. Lekarz implantolog ocenia warunki anatomiczne w jamie ustnej pacjenta i wykonuje cyfrowy skan wewnątrzustny. Na jego podstawie w laboratorium protetycznym technik przygotowuje uzupełnienie protetyczne.

Na kolejnej wizycie lekarz implantolog wykonuje niezbędne ekstrakcje i wprowadza implant do zębodołu. Następnie lekarz protetyk zakłada na implant wcześniej przygotowane uzupełnienie protetyczne. W zależności od przypadku może być ono docelowe lub tymczasowe. Jeśli pacjent otrzymał uzupełnienie tymczasowe, po 3-6 miesiącach, gdy implant w pełni zintegruje się z otaczającymi tkankami, odwiedza naszą klinikę ponownie. Wówczas wykonujemy docelowe uzupełnienie protetyczne.

Przeciwwskazania do zabiegu wszczepienia implantów w jeden dzień

Niestety nie zawsze można wszczepić implanty w jeden dzień – aby możliwe było przeprowadzenie tego zabiegu, w jamie ustnej pacjenta muszą panować określone warunki. Przede wszystkim pacjent musi mieć wystarczająco dużo dobrej jakości kości, aby można było w niej umieścić implant. W innym wypadku nie będzie szansy na uzyskanie jego odpowiedniej stabilizacji. Pacjent musi mieć także zdrowe tkanki przyzębia. Poza tym wszczepienie implantów w jeden dzień zwykle nie jest możliwe w przypadku stanów zapalnych toczących się w kości.